Autor |
Wiadomość |
Seba |
Wysłany: Wto 19:08, 13 Mar 2007 Temat postu: |
|
Słyszałem , że jeśli wypełni się tłok to ma mniejsze chłodzenie i puchnie. |
|
|
lukskywalker |
Wysłany: Wto 15:01, 13 Mar 2007 Temat postu: |
|
Lepiej wez ten tlok z 3 pierscieniami zaloz dwa na 1 i 3 rowek ten srodkowy rowek bedze chlodzil pierscienie. Jak juz masz rozebrany cylinder to radze zatkac korkiem z obu stron sworzen od tloka a jak chcesz wyprobowac cos nowego to wez wytnij z korka grobosci 3mm 4mm kolo wielkosci spodu tloka i wypelnij tlok pod spodem nad glowką korbowodu tym korkiem na bokach silikonem zeby sie trzymalo lub innym sposobem jak chcesz. Kolo z korka jest niewielkie i lekkie wiec nic sie nie stanie w takiej malej pojemnosci nic sie nie uszkodzi ale dla wlasnej pewnosci mozesz wygotowac tlok w oleju jak chartkorowo jezdzisz, nie bedzie tak puchł przy wysokich temperaturach. pozdro:) |
|
|
Seba |
Wysłany: Pon 19:27, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
Ogar był blokowany przez zmniejszenie otworu króćca ssącego , dłuższe kolanko (o jakieś 10 cm ) i ustawienie zapłonu |
|
|
petro |
Wysłany: Pon 19:16, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
pragne dodac ze tłok z jawki rozni sie od tloka z ogarka mimo ze to sa te same silniki... tłok ogara posiada oryginalnie trzy pierscienie a tłok jawki dwa. mozna je stosowac przemiennie... do tuningu polecam uwaga: tłok z dwoma pierscieniami. Zapytacie pewnie dlaczego Juz odpowiadam. Tłok z trzema pierscieniami zwieksza wiekszy wspołczynnik tarcia. Tłok z dwoma pierscieniami powoduje mniejsze tarcie, a silnik moze sie bardziej wkrecic w obroty i zrobi to szybciej. Ktos powie ze bedzie mial mniejsza kompresje i przedmuchy... a tu powiem... guzik prawda... jawki mialy dwa a ogarka 3 czy na odwrot nie pamietam dokladnie bo musialy byc do przepisow z tamtych lat... poprostu byly zablokowane w ten sposob jeszcze cos bylo z kolankiem z ogarka...chyba bylo dluzsze |
|
|
Seba |
Wysłany: Pon 18:44, 12 Mar 2007 Temat postu: Tłok Ogar 200&Jawka |
|
Jeśli mamy tłok wymontowany to bierzemy go w łapę i czytamy to co tu nabazgrałem ,a jak nie to musimy odkręcić cztery śruby które trzymają głowice . Jeśli już ściągaliśmy głowice to delikatnie ściągamy cylinder odkładamy go na bok . Teraz musimy wyjąć zabezpieczenia tłoka i wybić sworzeń , no i mamy tłok w ręce. To teraz przechodzę do tego co nas interesuje czyli tuningu .
Dolną krawędź tłoka od kanału ssącego musimy opiłować o 1 mm. Uwaga: nie więcej. Powiększenie tego wymiaru o 0,5 mm, przy zachowaniu innych wymiarów okien w cylindrze powoduje spadek mocy o prawie 1 KM. Tłok od strony wewnętrznej należy wyrównać, a do wysokości sworznia tłokowego wypolerować. Otwór sworznia tłokowego musicie rozwiercić na taki wymiar, aby można go było wcisnąć ręką z lekkim oporem (tzw. sworzeń pływający). Część tego tekstu pochodzi z opisu "Tuning wg.Tomasza Sałka".
|
|
|