motory sprzed 90' roku
forum przeniesione na www.motors.foka.us !!!POZDRAWIAMY I ZAPRASZAMY!!!
Forum motory sprzed 90' roku Strona Główna
->
Eksploatacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Wybierz forum
::*Forum*::
----------------
licznik odwiedzin:
Regulamin
Wasze propozycje do forum..........................!!!WAŻNY TEMAT...PRZECZYTAJCIE!!!
::*Użytkownicy*::
----------------
Nasze maszyny
Przedstaw się, poznajmy się...
::*WSK*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Simson*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Romet, Motoryna, Komar, Chart, Jawka, Ogar, itp...*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*MZ*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Jawa*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Inne motorki...*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Ogłoszenia*::
----------------
Kupię
Sprzedam
::*Hyde Park*::
----------------
Zloty spotkania
Humor
Piszcie co chcecie...
::*Download*::
----------------
Zdjęcia
Filmy
----------------
Kosz...
*>> Reklama <<*
----------------
www.motorower.brzesko.net
**Beczka linków**
----------------
ShoutBox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Seba
Wysłany: Czw 14:02, 15 Mar 2007
Temat postu: WSK M21W2 (Docieranie)
Pierwszy okres docierania motocykla do przebiegu 500 km.
W okresie tym należy eksploatować motocykl ostrożnie, nie przeciążać i nie przegrzewać silnika, jeździć bez pasażera i bez bagażu, raczej w terenie równinnym.
Pamiętać należy, że również szkodliwa jest jazda ze zbyt małymi szybkościami i zbyt małymi otwarciami przepustnicy mieszanki, ponieważ w chwili zamknięcia przepustnicy dopływ mieszanki paliwowej jest przerywany,
co jest równoznaczne z minimalnym smarowaniem silnika.
Niedopuszczalne jest jednak, szczególnie w pierwszym okresie docierania, używanie pełnego otwarcia przepustnicy. Technika jazdy w okresie docierania
polega więc na utrzymywaniu zmiennych obrotów silnika (i szybkości jazdy)
na poszczególnych biegach, z bardzo krótkimi chwilowymi przymknięciami "gazu" (co kilka km) z jednoczesnym przestrzeganiem następujących zakresów szybkości:
na I biegu - od 10 do 25 km/h
na II biegu - od 20 do 38 km/h
na III biegu - od 35 do 55 km/h
na IV biegu - od 45 do 70 km/h
Należy unikać gwałtownego przyśpieszania pojazdu, rączkę "gazu" trzeba pokręcać wolno i płynnie.
Ponieważ przy docieraniu korzystne jest stosowanie zmiennych obciążeń silnika, zalecana jest eksploatacja w pierwszym okresie w warunkach ruchu miejskiego.
W celu polepszenia "wewnętrznego chłodzenia" silnika można w czasie jazdy co kilkanaście km stosować chwilowe przymknięcia (o około 1/4 skoku) dźwigni regulatora powietrza kierownicy.
Po przejechaniu 500 km pierwszy okres docierania można uznać za zakończony.
Motocykl trzeba wtedy poddać przeglądowi, dociągnąć poluzowane śruby, wkręty i nakrętki, zmienić olej w skrzyni biegów, wyregulować luzy sprzęgła, hamulce napięcie łańcucha.
Drugi okres docierania - do przebiegu 1500 km.
W tym okresie system jazdy stosować podobny jak w pierwszym, ale można stopniowo zwiększać szybkość na poszczególnych biegach do:
I - 25 km/h
II - 45 km/h
III - 60 km/h
IV - 75 km/h
W miarę zbliżania się przebiegu motocykla do 1500 km można stopniowo zwiększać czasy jazdy przy większych otwarciach przepustnicy i z większymi szybkościami. Po przejechaniu 1500 km docieranie jest w zasadzie zakończone.
Wolno teraz na krótkie okresy wykorzystywać pełne otwarcie przepustnicy mieszanki (pełna szybkość motocykla), stosować jako paliwo mieszankę etyliny LO94 i oleju Mixol S w stosunku 30:1, jednakże dopiero po przejechaniu 500-1000 km prawidłowo przeprowadzonego dalszego docierania, można wykorzystać maksymalne osiągi motocykla.
Ogólnie biorąc w czasie docierania należy przestrzegać następujących zaleceń:
- Unikać zbędnego przegrzewania silnika w trudnych warunkach drogowych (wzniesienia, teren piaszczysty), a zwłaszcza jego pracy na biegu "luzem"
- W czasie pokonywania wzniesień, otwarcie przepustnicy mieszanki nie może być większe niż 2/3 pełnego.
- Wcześniej przełączać biegi, szczególnie podczas redukcji, aby uniknąć jazdy przy zbyt wolnych lub zbyt wysokich obrotach silnika. Silnik powinien pracować lekko, równomiernie i względnie cicho.
- Na początku docierania, szczególnie podczas chłodów, unikać eksploatacji pojazdy na zbyt krótkich odcinkach (doprowadza to do nadmiernego przechłodzenia silnika).
- Starannie wykonywać wszystkie przewidziane czynności obsługowe.
- Stosować jako mieszankę benzyny o liczbie oktanowej LO94 z olejem Mixol S (lub równorzędnym) w stosunku 20:1.
- Dbać o czystość zewnętrznych powierzchni silnika (zwłaszcza żeber chłodzących głowicy, cylindra i obudów). Po okresie docierania zaleca się nie przekraczać podanych poniżej (na poszczególnych biegach) prędkości jazdy:
I bieg - max 32 km/h
II bieg - max 52 km/h
III bieg - max 70 km/h
IV bieg - bez ograniczeń
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin