motory sprzed 90' roku
forum przeniesione na www.motors.foka.us !!!POZDRAWIAMY I ZAPRASZAMY!!!
Forum motory sprzed 90' roku Strona Główna
->
Tuning mechaniczny
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Wybierz forum
::*Forum*::
----------------
licznik odwiedzin:
Regulamin
Wasze propozycje do forum..........................!!!WAŻNY TEMAT...PRZECZYTAJCIE!!!
::*Użytkownicy*::
----------------
Nasze maszyny
Przedstaw się, poznajmy się...
::*WSK*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Simson*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Romet, Motoryna, Komar, Chart, Jawka, Ogar, itp...*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*MZ*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Jawa*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Inne motorki...*::
----------------
Awarie
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Elektronika
Eksploatacja
::*Ogłoszenia*::
----------------
Kupię
Sprzedam
::*Hyde Park*::
----------------
Zloty spotkania
Humor
Piszcie co chcecie...
::*Download*::
----------------
Zdjęcia
Filmy
----------------
Kosz...
*>> Reklama <<*
----------------
www.motorower.brzesko.net
**Beczka linków**
----------------
ShoutBox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Seba
Wysłany: Wto 19:08, 13 Mar 2007
Temat postu:
Słyszałem , że jeśli wypełni się tłok to ma mniejsze chłodzenie i puchnie.
lukskywalker
Wysłany: Wto 15:01, 13 Mar 2007
Temat postu:
Lepiej wez ten tlok z 3 pierscieniami zaloz dwa na 1 i 3 rowek ten srodkowy rowek bedze chlodzil pierscienie. Jak juz masz rozebrany cylinder to radze zatkac korkiem z obu stron sworzen od tloka a jak chcesz wyprobowac cos nowego to wez wytnij z korka grobosci 3mm 4mm kolo wielkosci spodu tloka i wypelnij tlok pod spodem nad glowką korbowodu tym korkiem na bokach silikonem zeby sie trzymalo lub innym sposobem jak chcesz. Kolo z korka jest niewielkie i lekkie wiec nic sie nie stanie w takiej malej pojemnosci nic sie nie uszkodzi ale dla wlasnej pewnosci mozesz wygotowac tlok w oleju jak chartkorowo jezdzisz, nie bedzie tak puchł przy wysokich temperaturach. pozdro:)
Seba
Wysłany: Pon 19:27, 12 Mar 2007
Temat postu:
Ogar był blokowany przez zmniejszenie otworu króćca ssącego , dłuższe kolanko (o jakieś 10 cm ) i ustawienie zapłonu
petro
Wysłany: Pon 19:16, 12 Mar 2007
Temat postu:
pragne dodac ze tłok z jawki rozni sie od tloka z ogarka mimo ze to sa te same silniki... tłok ogara posiada oryginalnie trzy pierscienie a tłok jawki dwa. mozna je stosowac przemiennie... do tuningu polecam uwaga: tłok z dwoma pierscieniami. Zapytacie pewnie dlaczego
Juz odpowiadam. Tłok z trzema pierscieniami zwieksza wiekszy wspołczynnik tarcia. Tłok z dwoma pierscieniami powoduje mniejsze tarcie, a silnik moze sie bardziej wkrecic w obroty i zrobi to szybciej. Ktos powie ze bedzie mial mniejsza kompresje i przedmuchy... a tu powiem... guzik prawda... jawki mialy dwa a ogarka 3 czy na odwrot nie pamietam dokladnie
bo musialy byc do przepisow z tamtych lat... poprostu byly zablokowane w ten sposob
jeszcze cos bylo z kolankiem z ogarka...chyba bylo dluzsze
Seba
Wysłany: Pon 18:44, 12 Mar 2007
Temat postu: Tłok Ogar 200&Jawka
Jeśli mamy tłok wymontowany to bierzemy go w łapę i czytamy to co tu nabazgrałem ,a jak nie to musimy odkręcić cztery śruby które trzymają głowice . Jeśli już ściągaliśmy głowice to delikatnie ściągamy cylinder odkładamy go na bok . Teraz musimy wyjąć zabezpieczenia tłoka i wybić sworzeń , no i mamy tłok w ręce. To teraz przechodzę do tego co nas interesuje czyli tuningu .
Dolną krawędź tłoka od kanału ssącego musimy opiłować o 1 mm. Uwaga: nie więcej. Powiększenie tego wymiaru o 0,5 mm, przy zachowaniu innych wymiarów okien w cylindrze powoduje spadek mocy o prawie 1 KM. Tłok od strony wewnętrznej należy wyrównać, a do wysokości sworznia tłokowego wypolerować. Otwór sworznia tłokowego musicie rozwiercić na taki wymiar, aby można go było wcisnąć ręką z lekkim oporem (tzw. sworzeń pływający). Część tego tekstu pochodzi z opisu "Tuning wg.Tomasza Sałka".
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin